.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:
ضرورت راهبردی اقتصاد دریا محور برای توسعه مازندران
شمال نیوز: معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اقتصاد دریا محور در ادبیات اقتصادی بر بهره برداری مستمر و پایدار از کلیه ظرفیت ها و منابع آبی یک کشور برای پیشرفت اقتصادی، ایجاد و رونق اشتغال و نیز افزایش تولید ناخالص داخلی تأکید دارد.
ضرورت راهبردی اقتصاد دریا محور برای توسعه مازندران

به گزارش شمال نیوز، دکتر وحید آرایی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن حدود ۴۰ درصد از مرزهای کشور در نوار ساحلی شمالی و جنوبی لیکن حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی خود را از دریا تأمین می کند که این با توجه به ظرفیت های فراوان موجود، بسیار اندک است.

 

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تأکید کرد: مازندران با دارا بودن حدود ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور، با سیاستگذاری مناسب می تواند سهم مهمی در تقویت اقتصاد دریا محور از طریق زیست بوم اشتغال ساحل، شیلات، گردشگری دریایی، حمل و نقل دریایی، آبزی پروری و... داشته باشد.

 

دکتر آرایی عنوان کرد: چنانچه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، مازندران تا پایان سال ۱۴۰۸ می بایست به افزایش تجارت و صادرات پنج میلیارد دلار در سال برسد، مسیری جز تقویت زیرساخت های موردنیاز برای تحقق اقتصاد دریامحور نخواهیم داشت. 

 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در پایان با اشاره به اعلام استاندار محترم مازندران در خردادماه سال جاری مبنی بر استقرار دبیرخانه طرح اقتصاد دریامحور استان های شمالی در مازندران گفت: لازم است با یک برنامه ریزی عملیاتی و با هم افزا نمودن کلیه نهادهای ذیربط، از این فرصت بی نظیر برای شکوفایی اقتصاد دریایی استان مبتنی بر سیاست های کلی توسعه دریامحور استفاده بهینه صورت گیرد‌.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.339 seconds.